Pressmeddelande: Oral Care förvärvar Tandläkarmottagningar i Sätra och i Vårberg

Oral Care förvärvar Tandläkarmottagningar i Sätra och i Vårberg (Stockholm)

Tandläkarmottagningarna i Sätra och i Vårberg blir en del av Oral Cares kvalitetsfokuserade tandvårdskedja. Patienterna får tillgång till Oral Cares nätverk och erfarenhet inom tandvård och personalen får möjlighet att ta del av utökade resurser och kompetensutveckling.

Mottagningarna är ett tillskott i Oral Cares snabbt växande klinikkedja och ligger i växande områden med stor genomströmning av potentiella patienter i direktanslutning till tunnelbanan. Personalen kan förutom på svenska erbjuda tandvård på turkiska, engelska, arabiska, kurdiska, ryska och ukrainska.

Klinikerna kännetecknas av ett tydligt patientfokus med mycket hög servicenivå kombinerat med hög kvalité, vilket ligger väl i linje med hur en Oral Care-klinik ska fungera, säger Stefan Kullgren, ansvarig för Oral Cares klinikmottagningar.

Jag har diskuterat med flera möjliga köpare, men kände till slut att Oral Care blev det bästa alternativet både för mina patienter och min personal. Då personalen och patienterna betyder otroligt mycket för mig så behövdes ett bra fortsatt omhändertagande, vilket Oral Care kunde erbjuda. Oral care vill bygga vidare på det vi byggt upp på klinikerna och med Oral Cares stöd kommer vi att kunna ge patienter ännu bättre service, samtidigt som personalen får kompetensutveckling, säger Moe Fazil, grundare av klinikerna i Sätra och i Vårberg.

Tandläkarmottagningarna i Sätra och i Vårberg startades 2015 av Tandläkare Moe Fazil och har idag 9 anställda.

Oral Care erbjuder tandvård bland annat i Stockholm, Roslags-Näsby, Göteborg, Särö, Mjölby och Kristianstad. Oral Care är också Sveriges största vårdgivare inom mobil hemtandvård med verksamheter i Stockholm, Västra Götaland, Skåne, Sörmland, Östergötland, Uppsala och Halland.

Stefan Kullgren
stefan.kullgren@oralcare.se

Christoffer Heleander
christoffer.heleander@oralcare.se

Oral Care grundades 1989 och arbetar för att förbättra livskvalitet genom individanpassad tandvård. Oral Care är ett av de större privata tandvårdsföretagen i Sverige med över 300 medarbetare. Verksamheten bedrivs genom kliniker och mobil hemtandvård.