Pressmeddelande: Oral Care förvärvar Särö Tandvård

Oral Care förvärvar Särö Tandvård

Oral Care är nya ägare av tandvårdsmottagningen Särö Tandvård. Mottagningen kommer att fortsätta drivas i samma professionella anda som tidigare men stärkas ytterligare genom att nu bli en del av en kvalitetsfokuserad större tandvårdskedja. För mottagningens patienter säkerställs kontinuitet och långsiktighet och de kommer att möta samma personal som tidigare.

Vi kommer att fortsätta driva kliniken i samma professionella och moderna anda som Särö Tandvård gjort sig kända för bland sina patienter. Kliniken har 8 behandlingsrum, har funnits sedan 1990 och omsatte ca 20 miljoner 2016. Patienterna ska kunna känna sig trygga och erbjudas den bästa tandvården när de behöver den, utan långa köer eller väntetider.

Samtidigt vill vi bidra med kraften i en större kedja för att fortsätta vara en ledande tandvårdsaktör i framtiden.  Genom att vara en del i en kedja stärker Särö Tandvård verksamheten och ger personalen på plats tillgång till ytterligare resurser för den vård och service vi erbjuder våra patienter, säger Stefan Kullgren, ansvarig för Oral Cares klinikmottagningar.

Vi är måna om vår personal. Vi vill satsa på deras kompetensutveckling och där känns Oral Care som helt rätt ägare då de prioriterar personalfrågor, har sunda värderingar och kommer bidra till personalens fortsatta utveckling på ett positivt sätt säger Vivianne Norling, Personal- och Ekonomiansvarig.

Lennarth Edsmyr, som varit delägare i Särö Tandvård och har mångårig erfarenhet som tandläkare, menar att det är positivt att bli en del av en större organisation som avlastar administrativt och stöttar i arbetet med kvalitetsutvecklingen. Det ger oss tandläkare mer tid för patienterna och resurser att fortsätta utveckla framtidens tandvård i Särö.

Oral Care erbjuder tandvård på ett flertal kliniker i Stockholm, Roslags-Näsby, Göteborg, Mjölby och Kristianstad.

Oral Care är också Sveriges största vårdgivare inom mobil hemtandvård med verksamheter i Stockholm, Västra Götaland, Skåne, Blekinge, Sörmland, Östergötland, Uppsala och Halland.

Stefan Kullgren
stefan.kullgren@oralcare.se

Christoffer Heleander
christoffer.heleander@oralcare.se

Oral Care grundades 1989 och arbetar för att förbättra livskvalitet genom individanpassad tandvård. Oral Care är ett av de större privata tandvårdsföretagen i Sverige med över 300 medarbetare. Verksamheten bedrivs genom kliniker och mobil hemtandvård.