Vi söker en chef till vårt kundservicecenter i Göteborg

Tesch_oralcare_160404_0902.jpg

Om rollen

Rollen som chef för kundservicecenter på Oral Care i Göteborg innebär att ha ett helhetsansvar för den mobila verksamhetens dagliga drift. Du har även budget och personalansvar för kundservicecenter som idag består av 15 medarbetare. Teamet tar emot samtal, hanterar bokningar och schemaläggning för tandläkare och tandhygienister, samt vårdar relationer med såväl patienter som anhöriga och boendepersonal. 

Förutom att leda den dagliga verksamheten arbetar du parallellt med att utveckla arbetssätt för att nå ökad effektivitet samt ökad trivsel och en fortsatt hög patientnöjdhet. I rollen ingår även att driva projekt kring tekniska stödsystem, analysera statistik och skapa rapporter samt att hantera personalfrågor mm. Du har en nära dialog med medarbetarna, regionernas verksamhetschefer samt ledningsgruppen som du också ingår i. Du kommer även att ha dialog med externa funktioner som tex. boendepersonal, sjuksköterskor och verksamhetschefer inom vården. 

Rollen är placerad i Göteborg och du rapporterar till VD.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och drivande, ansvarsfull och flexibel samt duktig på att skapa förtroende och motivera ditt team. Du är en kommunikativ och tydlig person med både driv och ett varmt hjärta. Du är också analytisk och tänker kostnadseffektivt.

Profil

  • Erfarenhet av liknande roll som chef för ett kundservicecenter
  • Relevant akademisk examen
  • Tidigare arbetat i en ledande befattning med personalansvar
  • Förståelse för drift och utveckling av stödsystem
  • Vilja att arbeta med analys av statistik och siffror
  • Tekniskt intresse och hög IT-mognad
  • Van att driva projekt
  • Vara nyfiken på hälsa och tandvård 

Vi erbjuder 

En ansvarsfull och trevlig tjänst i ett väletablerat och expansivt företag. Arbetsuppgifterna är varierande och du har stora möjligheter att påverka i ett flexibelt företag med korta beslutsvägar. 

Du får leda en erfaren grupp, bygga och vidareutveckla verksamheten och därigenom skapa positiva resultat. I gengäld får du en spännande utmaning i ett tryggt företag som ger goda möjligheter till kompetensutveckling. Oral Care erbjuder dig ett brett kollegialt nätverk i ett större företag som har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att ha roligt tillsammans.

Önskas ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med K2 Search AB,
Esra Yucel: 0735 - 21 65 02
Camilla Helgesson: 0766 - 202919

Ansökningar och kontakter med K2 Search behandlas konfidentiellt. Välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande. Sök tjänsten på: https://www.k2search.se/pagaende-uppdrag/3565-chef-kundservicecenter/